Η δίαιτα του γλυκαιμικού δείκτη

Η δίαιτα αυτή βασίζεται στον έλεγχο του επιπέδου γλυκόζης στο αίμα και την ενεργοποίηση του μεταβολισμού για το κάψιμο του λίπους. Κάθε τροφή ο οργανισμός μας  την  μετατρέπει σε γλυκόζη (σάκχαρο).  Οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη αυξάνουν τα επίπεδα γλυκόζης  στο αίμα.  Όταν αυξάνεται  η γλυκόζη/σάκχαρο στο αίμα, εκκρίνεται περισσότερη ινσουλίνη. Η έκκριση ινσουλίνης  που γίνεται στο πάγκρεας δημιουργεί στον οργανισμό το αίσθημα της πείνας και  την αποθήκευση λίπους στο σώμα.  Οι τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό  δείκτη διατηρούν χαμηλά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, και έτσι ο οργανισμός αναγκάζεται να κάψει λίπος. Εφαρμόζοντας τη δίαιτα αυτή έχουμε απώλεια βάρους κυρίως από τον λιπώδη ιστό και διατηρούμε την μυϊκή μας μάζα. Επίσης μαθαίνουμε να τρώμε σωστά, ισορροπημένα και σε σταθερές ώρες.  

Η δίαιτα αυτή έχει 4 στάδια.
Στο πρώτο στάδιο έχουμε γρήγορη απώλεια βάρους και ο μεταβολισμός αρχίζει να δουλεύει ταχύτερα. Στο δεύτερο και τρίτο στάδιο συνεχίζουμε να χάνουμε λίπος βάζοντας σταδιακά τους καλούς υδατάνθρακες στο ημερήσιο διαιτολόγιο. Το τελευταίο στάδιο είναι πολύ σημαντικό για την διατήρηση του βάρους. Σ’ αυτό το στάδιο έχουμε μάθει να τρεφόμαστε σωστά και ακολουθούμε μια ισσοροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφών συνεχίζοντας τα 5 γεύματα την ημέρα και αυξάνοντας την ποσότητα χωρίς υπερβολές.

 Το πρώτο στάδιο διαρκεί 15 μέρες και αποκλείονται από την διατροφή οι υδατάνθρακες όπως ρύζι μακαρόνια ψωμί δημητριακά,  οποιοδήποτε τρόφιμο περιέχει άμυλο και κάποια λαχανικά που έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη.  Οι μόνοι υδατάνθρακες που επιτρέπονται είναι τα φρούτα όχι πολύ ώριμα και λαχανικά σε ορισμένες ποσότητες . Τις πρώτες 15 μέρες το ημερήσιο διατροφικό πλάνο περιλαμβάνει: Πρωτεΐνες, φρούτα, λαχανικά  με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και γαλακτοκομικά προϊόντα με μειωμένα λιπαρά.
Παράδειγμα διατροφής για τις πρώτες 15 μέρες
Πρωινό : Ένα φλιτζάνι γάλα 2% λιπαρά ή ένα γιαούρτι 2% λιπαρά + ένα αυγό βραστό και ένα φρούτο
Σνακ : ένα φρούτο + ένα γιαούρτι ή 2 φέτες ζαμπόν ή γαλοπούλα άπαχα.
Μεσημεριανό : Μια μερίδα πρωτεΐνης με σαλάτα + 1 κουταλιά της σούπας cottage cheese + ένα φρούτο.
( Επιλογές πρωτεΐνης : Μπριζόλα χωρίς το λίπος ή μια μερίδα κοτόπουλο χωρίς την πέτσα ή σολομό, ή τόνο σε νερό ή μια μερίδα γαλοπούλα ή ψάρι ή μια μερίδα θαλασσινά βραστά ή ψητά. Επιλογές σαλάτας: Μπρόκολο ,κουνουπίδι  μαρούλι, ρόκα, αγγούρι, σπανάκι, κολοκυθάκια, μελιτζάνες, μανιτάρια, πιπεριές, χόρτα, ντομάτα μέχρι 100 γραμμ. την ημέρα και όλες οι πράσινες σαλάτες. Απαγορεύονται  το κρεμμύδι,  το καρότο, τα παντζάρια, και το πράσο.)
Σνακ: 1 φρούτο + 2 ασπράδια αυγού βραστά + 1 κουταλιά της σούπας cottage cheese
Βραδινό: Το ίδιο με το μεσημεριανό

Τις επόμενες  15 μέρες , στο δεύτερο στάδιο της δίαιτας προστίθονται στο μεσημεριανό 100 γραμμ. από σύνθετους υδατάνθρακες όπως μαύρο ψωμί, αναποφλοίωτο  ρύζι, ζυμαρικά ολικής αλέσεως, όσπρια, φασολάκια, αρακάς, και μπάμιες.

Στο τρίτο στάδιο της δίαιτας  προστίθονται 100 γραμμ. από σύνθετους υδατάνθρακες και στο βραδινό γεύμα.

Και το τελευταίο στάδιο είναι το στάδιο της συντήρησης κατά το οποίο ακολουθείται  μια ισορροπημένη υγιεινή διατροφή 5 γευμάτων την ημέρα και οι ποσότητες διαφέρουν ανάλογα με τις δραστηριότητες που ακολουθεί κάθε άτομο.

Προσοχή
Πολύ σημαντικό είναι κάθε δίαιτα που ακολουθείτε να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας για σωστότερη και εξατομικευμένη προσέγγιση.

Η ΔΙΑΙΤΑ ΤΟΥ ΓΛΥΚΑΙΜΙΚΟΥ ΔΕΙΚΤΗ