Συμβουλές για σωστή διατροφή

1. Αγοράζοντας τρόφιμα μην ξεχνάτε να συμβουλεύεστε τις ετικέτες που βάσει της νομοθεσίας αναφέρουν αναλυτικά όλα τα συστατικά. Αποφύγετε τα προϊόντα με πολλά συντηρητικά ή τεχνητές ουσίες.

2. Το αλάτι δεν ενδείκυται αν έχετε υψηλά επίπεδα πίεσης. Οι διατροφολόγοι συμβουλεύουν σε κάθε περίπτωση να μην καταναλώνει κανείς περισσότερα από 6 γραμμάρια αλάτι την ημέρα στο φαγητό του.

3. Πρόσφατες έρευνες απέδειξαν ότι τα γλυκαντικά και η ζαχαρίνη, υποκατάστατα της ζάχαρης, δεν είναι τοξικά και μπορούν να χρησιμοποιούνται άφοβα από όσους πάσχουν από ζάχαρο ή διαβήτη, αλλά κι από όσους θέλουν να αποφύγουν τη μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

4. Προσοχή στις δίαιτες που συνιστούν τροφές φτωχές σε υδατάνθρακες και πολύ περιεκτικές σε πρωτεϊνες, καθώς μπορεί να προκαλέσουν πέτρες στα νεφρά και σε μακροχρόνια βάση οστεοπόρωση.

5. Εμπλουτίστε την καθημερινή διατροφή σας με φρούτα, λαχανικά, ψάρια, όσπρια, ψωμί ολικής αλέσεως, άσπρο κρέας και άπαχα γαλακτοκομικά και αποφύγετε το κόκκινο κρέας, τις βαριές σάλτσες και τη ζάχαρη. Παρατηρήθηκε ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν καθημερινά 7 με 19 μπουκιές από τις λεγόμενες «υγιεινές τροφές» έχουν έως και 40% μεγαλύτερες πιθανότητες μακροζωίας από αυτούς που δεν τρέφονται με αυτά τα είδη.

Tip : Αν και πολλές «διάσημες» δίαιτες υπόσχονται θαύματα μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, θα πρεπει να γνωρίζετε ότι ακολουθόντας τες είναι πιθανό να θέσετε σε κίνδυνο την υγεία σας. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι ένα μεγάλο ποσοστό γυναικών δε διστάζουν να υποβάλουν τον εαυτό τους σε λανθασμένες δίαιτες, αποκλείοντας σημαντικές για τον οργανισμό τροφές. Ταυτόχρονα οι βλάβες που μπορεί να προκύψουν από μια ακατάλληλη διατροφική συμπεριφορά είναι μη αναστρέψιμες. Η αποφυγή συγκεκριμένων τροφών για μεγάλα διαστήματα μπορεί να προκαλέσει στον οργανισμό υποβιταμίνωση, προβλήματα στο ανοσοποιητικό σύστημα, ή οστεοπόρωση. Γι ΄αυτό πριν ακολουθήσετε οποιαδήποτε δίαιτα, καλό είναι να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία διαιτολόγο – διατροφολόγο.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ